kés az egyik használható fegyver a Wolfenstein 3D-ben. A játékos ezzel és a pisztollyal kezd minden alkalommal, ha új játékot indít vagy meghal. A pisztolyhoz hasonlóan, a tűz gomb nyomva tartásával nem lehet folyamatosan támadni.

StratégiaSzerkesztés

A kés jóval kevésbe hasznos, mint a pisztoly. Csak akkor okoz sebzést, ha az ellenség előtt vagy, de az ellenségek közel sebeznek a legtöbbet. Ráadásként, valószínűleg egy vagy kétszer meglőnek, miközben hozzáfutsz az ellenségnek. Ha kifogysz a lőszerből, vonulj vissza és keressél lőszert az ellenség ledöfése helyett. 1 támadás 1 és 16 közötti sebzést okoz, ezért legalább 2 találat kell, hogy megölj egy őrt.

Ha kést kell használnod az ellenségen, próbáld minél gyorsabban leütni a tűz gombot, hogy az ellenségnek kevesebb esélye legyen visszatámadni. Ha csak 1 ellenség követ téged, egy jó stratégia egy saroknál várni és megtámadni, amint egy kicsit is láthatóak.

Ha nincs lőszered egy főellenség harc alatt (beleértve a 'lőszerszobákat' amiket általában titkos helyeken lehet találni), akkor a legjobb mód megküzdeni velük, a főellenség mögé kerülni egy fedezék körül és gyorsan kifutni megszúrni őt néhányszor. Ha a főellenség támadási animációja megjelenik, gyorsan fuss vissza egy fedezék mögé, és várd míg befejezi a támadást, és aztán ismételd.

Nagyon hasznos a kutyák ellen, mert 1 ütéstől meghalnak, és csak akkor tudnak támadni, amikor hozzád tudnak érni.